Op naar Ghana!🇬🇭

24 maart 2023 - Accra, Ghana

Uitdaging 1: s’morgens om 5.45 uur alle studenten in Goes aan de Bessestraat hebben en daarna om 06.15 uur nog een paar in Terneuzen aan de Vlietstraat. BRAVO!! Iedereen op tijd aanwezig ✅ Als dit een voorbode is voor de rest van de reis, stemt ons dat positief! We worden enthousiast uitgezwaaid door ouder(s)/verzorger(s) en zelfs een oma is voor deze gelegenheid vroeg uit de veren. Op Brussel AirPort gaat alles voorspoedig tot en met het boarden.  Daarna staan we 1,5 uur stil! De reden: We vliegen over Frankrijk 🇫🇷 en daar zijn stakingen waardoor we niet mogen vertrekken. Iedereen laat het gelaten over zich heen komen …… het is niet anders. Een bijkomend voordeel, je kunt wat langer appen met je vrienden en het thuisfront op AirPort wifi 😆 De vlucht duurt vervolgens bijna 7 uur. Een filmpje, muziek luisteren, puzzeltje, sudoku maar vooral slapend komen we de vlucht door. Tussendoor natuurlijk de beef or chicken or veggie vliegtuig-hap! Uiteindelijk landen we rond 19.00 uur op Tokota international AirPort. Op zich redelijk snel door de douane maar ze zijn kritisch. Oogscan, vinger- en duimafdrukken, adres geusthouse, wat kom je doen, waar woon je….maar we mogen allemaal naar binnen dus Ghana here we come  ✅ En dan maken we kennis met het Ghanese leven. Rustig aan, geen stress, tijd genoeg! We blijken met alle extra bagage niet in twee busjes te passen dus er wordt een derde besteld. Het duurt ff maar dan heb je ook wat! Met airco 😉 De infrastructuur is niet zoals in Nederland 🇳🇱 we hobbelen door Accra naar ons hotel, fijn dat niemand last heeft van wagenziekte 🤢 Het hotel is oké, we settelen ons, drinken wat en inmiddels ligt iedereen gestrekt na een lange reisdag.
Op naar morgen!

1. Anne Marie Westbroek:
    24 maart 2023
    Mooi begin van een fantastisch avontuur en een bewonderingswaardig doel. Succes
  2. Angelique de Jong:
    24 maart 2023
    Heb nu al zin in het volgende verslag. Klinkt als een prima begin. Veel mooie ervaringen toegewenst.
  3. Ramona Braem:
    Veel plezier Anouk grt ramoon
  4. Esther:
    24 maart 2023
    Wat leuk dat we vanuit het regenachtige Nederland kunnen meegenieten met jullie ervaringsreis.
    Daar worden heel veel mooie herinneringen gemaakt!

Heel veel plezier, en vooral GENIET!
  5. Madelon Visser:
    24 maart 2023
    Léuk om te lezen!! Heel veel plezier en mooie avonturen daar mét elkaar!